DC radio station took $4.4 million from Chinese Communist Party to broadcast propaganda

- THE BLAZE - CHRIS PANDOLFO - DEC 21, 2021 -

A Washington, D.C., radio station took $4.4 million from the Chinese Communist Party over the past two years to broadcast propaganda, according to a report from the Washington Free Beacon.


The radio station WCRW-AM aired content from China Global Television Network and several talk shows that portray China in a positive light as part of a deal its parent company, Potomac Media Group, struck with the CCP. In filings with the Justice Department submitted last Thursday, the Virginia-based Potomac Media Group disclosed its contract with the Communist Party’s International Communication Planning Bureau.


Under the Foreign Agents Registration Act, U.S. law requires that anyone inside the United States seeking to influence American policy or public opinion on behalf of a foreign government or group must register with the Department of Justice.


The Free Beacon reported that Potomac Media's filing details how the International Communication Planning Bureau, an arm of China's propaganda ministry, is permitted to review broadcasts and verify programming aired on WCRW. Potomac Media is contractually obligated to provide the Planning Bureau with reports on audience reach, feedback, and "evaluation from international organizations."


The payments of $4.4 million cover the period between July 2018 and August 2021. WCRW was paid for broadcasting CGTN content, social media promotion, and for production of "The Bridge" talk show, according to the Free Beacon.


LEIA MAIS NO SITE >

https://www.theblaze.com/news/dc-radio-station-took-44-million-from-chinese-communist-party-to-broadcast-propaganda?utm_source=theblaze-breaking&utm_medium=email&utm_campaign=20211221Trending-Crowder&utm_term=ACTIVE%20LIST%20-%20TheBlaze%20Breaking%20News


Acesse a minha HOME PAGE, para assistir meus vídeos e ler meus livros: https://www.heitordepaola.online/


1 view0 comments